woensdag 10 juni 2015

Astrid Lindgren gevoel

Vandaag had ik een 'Astrid Lindgren gevoel'. 

Onze kersenboom is van een boom met prachtig roze bloesem veranderd in boom vol fruit. Ook de vogels hebben ons geheim in de achtertuin ontdekt dus nu is het moment: zij of wij. Zij prikken in de kers en als het niet bevalt hebben wij een kers met een duts. Of wij plukken ze iets aan de vroege kant en dan hebben wij de kersen! Even googlen leverde ons de informatie op dat we de trotse bezitters zijn van een 'Spaanse kers' en veel roder dan wat ze nu zijn worden ze niet.


Plukken dus.

Ook voor het eerst in mijn leven! Een laddertje en een bakje, wiebelend op de ladder voelde ik mij een meisje uit een boek van Astrid Lindgren. Ik weet niet precies of ze ooit schreef over fruit plukken maar ik weet zeker dat het zomaar in een boek gekund had. 

Het is een lekker gevoel. Een gevoel van de zomer, tijd voor alles en het mooiste van de natuur om je heen. Plukkerdepluk. Ruby hielp mee en ontpopte zich tot opper-ont-takker. Ze haalde de steeltjes van de kersen af. Geen idee of dat een goed idee is maar: who cares? Het was gezellig in onze ieniemienie boomgaard. 

Morgen weer wat plukken. Kersen én huis-tuin-keuken-geluk. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten